Matdagbok

Har precis klarat av en vecka av tentor och saminarier och är helt slut.
Examinationen gick bra, seminariet gick bra och tentan gick sådär. Det var en konstig tenta som handlade mer om akut vård än om omvårdnad vid speciella sjukdomstillstånd.

Under veckan som har gått har jag hunnit med att träna en gång och då jag har spenderat större delen av min tid i skolan med näsan i böckerna så har det inte heller blivit mycket "ordentlig" mat. Därför kom jag på den geniala idén om att jag ska göra en matdagbok för att jag ska kunna se hur mkt skit jag äter under en hel vecka. Förhoppningsvis får jag en slapp in the face av det här och börjar skärpa till mig med mina mat- och träningsvanor.
Det blir nämligen mycket godis och "currykycklings-mackor" när man går heldagar i skolan och inte dricker kaffe.
Socker är då det ända som håller en vaken och det blir lätt en delikatoboll för mycket lite då och då, hehe.

Jag tänkte börja med min mat- & träningsdagbok idag.. så här kommer den:

Träning:
Löpning: 0 minuter
Styrka: 0 minuter
Promenad: 30minuter

Mat:
Frukost: 1 tallrik fil & flingor (speciall K), 2 polarbröd med ost, 1 kopp te
Lunch: 1 cup of soup, 2 rågmackor med ost, 1 passionsfrukt, 1 kiwi, 1 glas vatten
Middag: 1 äpple, 1 avokado, 1 glas appelsinjuice

Godis och skräpmat:
Kladdkaka med vaniljglass, lite chips

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0