Ser ljuset i tunneln

Idag hade vi examination på morgonen och jag har verkligen inte pluggat så mycket som jag borde ha gjort, men det gick hyffsat bra ändå.
En examination går till ungefär såhär:

1. Man är 4 personer i en grupp som drar en varsin lapp ur ett kuvert.
2. Oftast så är det någon som blir helt missnöjd över momentet som står på lappen medan de andra pustar ut över att ha fått något som är ganska inövat och därmed väldigt lätt att redovisa.
3. Man har en halvtimme på sig att korvstoppa hjärnan med information om det moment man ska utföra. Allt från Patientens autonomi till korrekt utförande, kurrslitteratur och olika författningar som styr ens yrke.
4. Läraren kommer tillbaka och man ordbajsar sig egenom de 15 minutrarna som man har på sig. Försöker få med det viktigaste och inte komma av sig alltför mycket genom å prata om annat än momentets utförande.


Efter det tar man fika en halvtimme ungefär sen kör man allting en gång till med nya lapar och nya moment.
Min grupp bestod av 3 av mina närmsta vänner vilket kändes hel bra. Vi drog lappar och jag fick "Ge en intramuskulär injektion", vilket var skönt för det kunde jag.
Cissi däremot fick den där lappen som ingen vill ha... "Insulin".. det vi inte pluggat på alls!! Hon gjorde det himla bra trots att hon inte hade pluggat något innan.

När det var dags för moment 2 ville Cissi dra först eftersom hon hade sån otur sist.... och ändå fick hon "den-som-ingen-vill-ha" lappen.. SÅRVÅRD!! någonting som vi inte heller hade pluggat på. Stackars Cissi blev alldeles tårögd. Vi hjälptes åt och alla klarade sina moment förvånandsvärt bra. =)

Nu är det över iaf. och vi har bara ett seminarie kvar imorn och en sista tenta på fredag e.m. Efter det blir det den länge efterlängtade och ÅHHH så roliga tenta festen i Marcus korre. Denna gång med ett roligt tema nämligen Landstema.
Man dricker något som förknippas med ett visst land samtidigt som man klär sig i något som representerar landet.

Längtar helt enkelt tills på Fredag. Nu blir det plugg inför Seminariet imorn. Tjing =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0