Torsdags Tipset #3

Vinnaren i tävlingen var Linda och hennes önskan på Torsdags Tips var "Vad man bör undvika att göra vid hemmavaxning, (Typiska misstag som rockies gör)."HELST så ska man gå till någon som kan vaxa och som har ordentligt vax. Jag kan inte rekommendera något vax som går att köpa i butik för jag vet vilken kvalitetsskillnad det är på det vaxet som jag använder, och det vaxet som man köper i butik.



Men om ni inte har tid att ta er till en salong för vaxning så är mina tips dessa:

1. Värm aldrig vaxet för mycket. Konsistensen på vaxet bör vara lite mer som tuggummi och inte jätte flytande.

2. Vaxa aldrig dig själv!! Hur viking du än tror att du är så kan man tveka precis när man ska dra bort vaxremsan och så kan man få jäkligt ont. Be en kompis dra bort vaxremsan!!

3. Tänk på att inte Duscha, Sola, Smörja in dig med diverse krämer/Lotions, Bada, Träna på minst 24 timmar då porerna är öppna och kan då lättare bli infekterade och man får då fula röda prickar och man kan eventuellt även få innåtväxande hårstrån. Det gör ont!!

4. Lägg på vaxet medhårs, dra mothårs längst med kroppen. INTE rakt uppåt!!
När man drar rakt uppåt så sliter man i huden och man kan få blåmärken och eventuellt dra loss lite hud.

5. Sträck ALLTID på huden så att den är stram innan du drar bort vaxremsan. Det minskar smärtan och förebygger blåmärken.


Undrar ni över något annat eller har jag missat att nämna något, så hör gärna av er ;)

x x
/Claire



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0