Lill lördag

Nu känner jag mig mycket piggare efter en hel natt med sömn. Vaknade iof. väldigt många gånger av att jag drömde jättekonstiga drömmar om utomjordingar som kidnappade oss människor och kedjade fast oss på deras rymdskepp för att använda våran livsenergi som "bensin" till deras skepp.
Jag är rätt känd för att drömma sjuka drömmar och dessutom komma ihåg dem i detalj när jag vaknar. =P

Men om vi ska övergå till något helt annat, nämligen min första arbetsdag som riktig sjuksköterska!!
Igår kom jag till sjukhuset vid 7-tiden där jag fick träffa chefen, fick en genomgång av arbetsplatsen och en hel pärm med papper som innehöll loggin til alla system som vi använder.
Sen fick jag träffa min handledare som är i samma ålder som mig och vi var undersköterskor hela dagen då det är brist på undersköterskor ibland.
Jag var så himla nöjd med hela dagen och då vi började som undersköterskor kunde jag koncentrera mig på att hitta på arbetsplatsen istället för att börja lära mig alla rutiner. Det var riktigt skönt.

Idag börjar jag klockan 14.00 och innan det tänkte jag städa här hemma, handla lite småsaker och gå på ett snabbt läkarbesök. På vägen hem ska jag gå förbi Actic och spana in deras träningskostnader. Nu tar jag tag i mig själv och börjar träna!! Jag måste få min kropp i form igen för jag mår bara dåligt varje gång jag tittar på mig själv. USCH!

Det här vart ju ett jättelångt inlägg, men jag hoppas att det inte var alltför tråkigt att läsa. Jag vill ju dela med mig av mina upplevelser som ny sjuksköterska med er.

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det var inte för långt, är jätteroligt att läsa hur det går för dig :)

2011-02-09 @ 11:06:22
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: Måna



Jag tycker inte heller det blev för långt =)

Jätteroligt att få läsa om vardagen hos er

"bloggare" ! Hur skulle alla vi andra hinna med att

få ta del av den annars ?

Fin skylt, må jag säga !;)

Lycka till!

2011-02-09 @ 11:37:08
Postat av: Evelina

Roligt att du verkar trivas! :)

2011-02-09 @ 20:47:38
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/
Postat av: Annelie

det ska vara lite langre sa man har nat att lasa :-) nu har jag lagt till dig pa Facebook far se om du accepterar eller inte ;-)

2011-02-14 @ 17:16:44
URL: http://anneliepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0