Vardagslyx

Vaknade tidigt imorse och slängde i mig frukost för att sen hämta upp frida och möte upp resten av gänget från jobbet. Vi träffades i garphyttan och promenerade sen 6 km ute i skogen och det var helt underbart fint. Bäckar som porlade överallt med små och stora vattenfall samt en liten "insjö" där vi stannade och fikade ungefär halvvägs. Det var 4 hundar med som sprang löst och lekte med varandra i skogen och plaskade i bäcken. Molly var lite för feg för att vara med eftersom hon var minst av dom alla men efter ett tag hade hon samlat ihop tillräckligt med mod och även hon fick springa löst med de andra hundarna. =)

Efter promenaden har jag haft fullt upp med handling, skjutsning av syrran och matlagning. Jag skulle ha tagit en fika idag med min älskade vän Moa men jag hann inte, så istället hälle jag upp ett glas vin, la i lite jordgubbar, tände grillen och satte mig i solen en stund.

JAG ÄLSKAR VARDAGSLYX!!

Nu ligger jag i soffan och tittar på Cougar Town och väntar på att Johan ska grilla klart köttet så att vi kan mumsa i oss det innan han drar iväg på sin sånglektion.

Ikväll blir det en film och lite efterrätt i form av vattenmelon, galiamelon, granatäpple, apelsin och en skopa glass. =)

Hur har eran dag varit?

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Låter som en helt underbar dag! :) Jag har varit på utbildning hela dagen, och under kvällen har det blivit träning och handling inför helgen :)

Puss

2011-05-19 @ 19:59:59
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: Stina

Vardagslyx är det bästa =) <3

2011-05-20 @ 16:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0