Ut med gammalt, in med nytt

Puuh!! Idag har jag jobbat så det värker i kroppen. Det var dags att städa upp lite hos mamma och pappa så jag gick upp klockan 10.00 och började rensa i rabatten på baksidan. Det är helt igenvuxet med ogräs och det finns MASSA brännässlor så det var inget lätt jobb!! Jag kom halvvägs genom rabatten innan jag gav upp och bestämde mig för att fortsätta med resten imorn.




Istället gick jag till rabatten på framsidan som inte var lika farlig, men det var ändå mycket jobb. Jag fick dra upp massa stenplattor längst med kanten av rabatten och gräva upp en jäkla massa blomlökar som har funnits där i år och dar. Såhär ser det ut nu iaf.



Jag ska lägga dit lite stenar runt kanterna och sen ska jag plantera lite marktäckande rosor och lite kokardblomster så att rabatten får lite färg. ;)


Rosor.                                            .Kokardblomster


Efter jag var klar med rabatterna så gav jag mig på staketet. Det är helt ruttet och verkligen i behov av att bytas ut, så jag tog ner det helt enkelt. =)

Framsidan

Som ni ser så har jag verkligen legat i. Från klockan 11 till klockan 16.30 höll jag på och förutom värk i kroppen så brände jag mig dessutom på ryggen. Så nu ska jag gå och lägga mig i sängen med en kopp tea och kolla på "How to train your dragon".

Vad tycker ni om mitt jobb idag? Och vad tycker ni om mitt förslag på blommor till rabatten?

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jättefint! Vad duktig du är! Kommer bli kanon med de där blommorna! =)

2010-07-07 @ 00:25:08
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jisses vad duktig du är! Tror nog bestämt jag ska anlita dig till att fixa min lilla trädgård! :):)

2010-07-10 @ 09:26:38
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/
Postat av: Farbror

Undrar alltid var du får din energi ifrån ? Önskar att jag haft det. Du är mycket duktig med allt du tar för dig eller har för dig.

2010-07-13 @ 20:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0