Malawi, the warm heart of Africa.

Så nu har vi kommit fram till Malawi och jag har inte haft internet på ett tag som ni kanske har märkt.
I Malawi har vi bott några dagar i byn där Moa gjorde sin volontär placering förra året. En upplevelse jag sent kommer att glömma. Att cykla på en sandväg, kantad av skal från sockerrör, under stekande sol. Lyssna till barnen som ropa "helloooo" och se alla lerhyddor utmed vägen där kvinnorna sitter och plockar torkade majskorn från majskolven och kycklingar och getter löper amok i trädgårdarna och på gatorna. Byfest med kyrkans band och två förlossningar på kliniken fick jag uppleva oxå. Väldigt speciellt!!!

Nu har vi varit i cape maclear i en vecka där vi badar, solar, njuter och tar dykcert. Jag skrev provet idag och gjorde mitt slutgiltiga dyktest för en timme sedan. Jag är nu certifierad dykare.

Ikväll är det booze Cruise till en av öarna och sen drar påskfesterna igång. På söndag drar vi vidare mot Zambia för lite bungy jumping och river rafting. Jag ser fram emot Tanzania mer nu när jag vet att jag kan dyka när jag kommer till Zanzibar.

Jag hoppas att ni alla mår bra hemma och kommentera gärna bloggen så jag vet hur ni har det!

x x
/Claire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0