Pump it up

Nu ökar vi proteinintaget och minskar på kalorierna med 500kcal mer dag för att komma i form. 7000kcal motsvarar 1kg kroppsfett. Intervallträning 3 gånger per vecka och styrka 2 gånger per vecka.
Vi börjar med intervaller och styrka imorgon om magen känns bättre och efter träningen blir det en proteinbomb till frukost, nämligen proteinpankakor =D
Målet är 2g protein per kilo kroppsvikt, alltså 116g Protein och 1450kcal per dygn.
Lets do this ;)
Muay Thai here I come!!

Bebis

Världens finaste!!

Picknick och gallsten?

Igen.. Buksmärtor. Hemma från jobbet. Inte ätit på hela dagen. Åkte till syster för att hämta bilen som jag ska ha imorn och tog en snabb picknick med Evelina. Mysig timme och sen blev det tillbaka till soffan och fosterställning igen.

Kärlek

Kryssningen med finaste pinglorna i helgen var underbar!!

Långdraget

Helt otroligt hur segt min kropp återhämtar sig efter all sjukdom!! Jag har jobbat 3 pass efter att ha blivit frisk och jag orkar knappt skriva på tangentbordet på jobbet för jag har så lite energi. Jag är helt snurrig och virrig och känner knappt igen mig hälften av tiden. Huvudet och kroppen är verkligen helt utmattade.
I helgen är det en kryssning inplanerad men jag tror att jag blir kvar hemma i min säng och tar långa sleep-in's och glassar i solen. =\

En gla nyhet har jag iaf fått den här veckan!!
Min bästa vän Cissi och hennes sambo Simon har fått en liten bebis vid namn Emil.
Stort grattis till er båda!!!

Zombie

Tjockat till mig lite under min sjukdomstid i graven, men nu är jag på benen igen och ser fram emot måndag morgon då jag är tillbaka i verkligheten med både jobb och träning ;)

Begravning....

.... I mitt sovrum!!
Glöm det jag skrev igår. Känner mig som ett sönderslaget lik, och ser även så ut!!

Begraver mig i min säng igen och sover. Min vakna tid intar jag vitamintabletter, omega-3 kapslar, acetylcystein, C-vitaminbrus och Coccilana!!!

HEJ!!!!

Ätardag

Nu har jag varit sjuk alldeles för länge och jag har varit sjukskriven från jobbet fler dagar den senaste veckan än vad jag va under hela förra året... INTE ok!!!

Igår och idag har jag tryckt i mig mat och vitaminer och jag har ätit konstant i nästan 2 dygn i hopp om att kroppen ska suga åt sig så mycket av det som möjligt och använda det för att bli frisk igen. Jag är MÄTT!!!

Imorgon blir det skärpning!! Sovmorgon så kroppen får vila, En promenad om jag har energi till det, Nyttig frukost och lunch och sen kommer mina föräldrar till Örebro imorgon kväll så det blir lite familjemys och hockey.

Nu börjar jag ladda inför måndag också då jag drar igång med träningen igen. Jag börjar lite mjukt men tanken är att köra 5 pass per vecka i 2 veckors tid och försöka undvika kolhydraterna så mycket som möjligt tills jag har kommit igång med träningen ordentligt.

Kom ihåg målet!!!

image description

Ska försöka lägga upp lite mer bilder från Afrika imorgon oxå så kika in då och njut av resten av min resa ;)

Half time

Te med honung
Läsa bok
Äta
Sova lite till

KOM IGEN IMMUNFÖRSVARET!!!

Sick

UNDER CONSTRUCTION!!

Building up my immune system again
Be back in 3 days.

Pour Annelie Popovic

Tusen tack för klänningen du skickade över!! Jag älskar den. Den ska invigas på ett bröllop nästa helg ;)
Tack Annelie!!!

image descriptionimage description

Lovely breakfast

Började dagen med en långpromenad med hunder och sen en timmes yoga. Hade tänkt springa men jag vaknade imorse och var täppt i näsan och kände att det får bli en lugn träningsdag.
Efter träningen lagade jag nyttiga fattigariddare.

Recept:

1 äpple
Maple syrup

Yummie Yummie!!

Nu blir det lite städning innan jobbet.
/Claire

Retarded pictures, like you've never seen us before!!

En bild säger mer än tusen ord!! Här får ni den icke så glamorösa sidan av vår Afrika resa ;)

/Claire

Cardio both private and at work

Dag 4 av 6 i mitt jobbmarathon efter 8 veckors semester.
Började dagen med att svära över att klockan ringde 05.00. Rullade ur sängen runt 05.15 och drog på mig träningskläderna. Ut för en springtur klockan halv 6 på morgonen i +2,9 grader var ingen hit, så jag svor lite till. Kom hem efter 3km och körde lite styrka innan jag cyklade iväg till jobbet strax innan 7.

När jag kom till jobbet så svor jag inte längre för då var det bara skönt att ha tränat och kommit igång med dagen. Det verkar bli en lugn dag på jobbet och jag ser fram emot lite frukost om en stund.
Ikväll blir det REUNION med Africa tjejerna, Moa och Emelie, och vi ska titta på alla bilder och minnas hur bra vår resa var. =)

Not right for me..

Bebisarna har kommit och jag har längtat efter att hämta ut dem hela dagen!!
Cyklade i regnet efter jobbet och hämtade mitt paket. Kom hem och slängde jacka och skor på golvet. Slet upp paketet och drog fram mina vackra skor!!! Ett drömögonblick!!
Sätter på mig ett par och inser att modellen på skon är en modell som jag hatar, nämligen att sulan i fram är formad som en båt, vilket gör att man tippar framåt varje steg man tar!!
Lyckan försvann och kvar har jag två par vackra skor som jag inte kan använda =(

Sunshine love

Myser i solen med min älskade vovve. Sista dagen på semestern, imorgon börjar verkligheten igen. 8 drömveckor har jag haft och dom kommer jag att njuta av länge!!

New Country, Mozambique

Nytt land, nya möjligheter!!
Det var konstigt att komma till ett nytt land efter att ha varit i Sydafrika i nästan 3 veckor. Skillnaden på länderna var enorm och så fort man kom över gänsen märkte man av fattigdomen i landet. Att ta sig över gränsen var en av de värsta upplevelserna jag varit med om. Vi stod i kö i flera timmar i strålande sol och jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv! Vi fick fylla i papper och bli fotade och sen dröjde det nästan en timme innan vi fick tillbaka våra pass med visumet färdigt. Vi åkte buss till Maputo där vi spenderade en natt. Vi lämnade av väskorna på stället där vi skulle bo men vi spenderade natten på en tågstation. På dagen är det en helt vanlig tågstation och på kvällen är det Maputos populäraste nattklubb!! Vi åkte direkt från festen till bussen som tog oss till Tofo Beach, en bussresa på 10 timmar, inklämda bland väskor, lökar och torkad fisk, bakfulla och trötta. Inte att rekommendera!!

Väl framme i Tofo glömde vi snabbt bort den hemska bussresan och njöt istället av den enorma stranden, det varma vattnet och de underbara utsiktena från vårt hostel.

En trappa ner från vårt hostel och vi var direkt på stranden.

"Sundeck" på vårt hostel.

20 minuter efter vi anlänt till Tofo...

Vi åkte på en båtutflykt i hopp om att få se delfiner och whalesharks. Delfinerna såg vi men vi fick inte till någon bra bild. Dom var inte så sociala som de brukar vara enligt vår guide....

.....så vi bestämde oss för att leka under vattnet istället för att leta delfiner.

Vi träffade 3 svenskar i Tofo varav en reste med oss hela vägen till Zambia.

Tycker ni om bilderna eller är det något ni vill se mer/mindre av? =)

Blyde River Canyon

Blyde River Canyon är ett natur reservat som ligger väster om Kreuger parken i Sydafrika, strax ovanför Swaziland. Den är en av världens största canyons.

Vi blev lurade att gå en hike ner till botten av Blyde River Canyon. Det var helt öppet, ingen skugga och strålande sol tills vi äntligen kom fram till en snårig djungel.

Vi började glatt vandra nerför i den snåriga djungeln. Alla 3 behöll masken och lugnet men alla 3 tänkte nog samma sak, nämligen "vad faan är det här? Har vi tappat bort stigen?" Helt plötsligt får Moa syn 2 två gigantiska spindlar, rakt framför ansiktet på henne, i mitten av stigen där vi gick. Vi fick panik och började springa åt motsatt håll, sen vågade vi knappt röra på oss för vi trodde det fanns spindlar överallt. Vår guide skickade iväg oss på vandringen helt själva och satt själv och smaskade godis, och blev tjockare än vad han redan var, vid bilen.

Väl ute ur djungeln from HELL var vi mindre nöjda så vi bestämde oss för att skita i vandringen och bege oss tillbaka till vår tjocka fula guide.

För att varna framtida turister markerade vi stigen med dess rättfärdiga namn.

Dom berömda "The Three Rondavels"

Dingla med benen några hundra meter ovanför ingenting är alltid kul ;)
And yes mum.. I had to do it!!

New Babies

Efter Malaria och parasiter lever jag fortfarande. 2 veckor av sjukdom!! Nu är jag frisk och det firar jag med att köpa 2 par skor som jag tänker inviga våren/sommaren med. =)
Jag har saknat mina skor och mitt smink när jag var i Afrika och nu när jag har dem så saknar jag Afrika istället. Det är sant som dom säger.. "Man vet inte vad man har förren man förlorat det" ;)

Senare idag kommer det upp lite mer bilder från vår resa i Afrika. Vi besökte Blyde River Canyon som är den näst största i Afrika. Otroligt vackert. Missa inte det!