Fair la grasse matinée

Idag tog vi lite sovmorgon, men inte för länge för vi har massor att göra idag. =)
Första advent idag så det ska mysas massor ikväll med Lussebullar och Mintkyssar. Jag älskar mintkyssar men har aldrig vetat hur man gör dem, fören i onsdags. Jag öppnade en mattidning och där, mitt i ett reportage om julmat fanns receptet. =)

*250 g Strösocker
*1 dl Vatten
*1 tsk ättiksprit
*Lite neutral olja
*Ca. 10 droppar mintolja
*Ca. 75 g mörk blockchoklad

-Blanda socker,vatten & Ättiksprit. Kocka på medelstark värme tills temp. är 115°.
-Olja en skål som passar över en kastrull. Koka upp vatten i kastrullen. Häll i sockerlagen i skålen, tillsätt mintolja och ställ skålen över kokande vattenbadet. Rör med gaffel tills sockerlagen blir tjock och vit.
-Klicka upp med tesked på plåt med bakplåtspapper. Låt stelna.
-Smält chokladen och klicka sedan ut den på mintplattorna. Låt stelna

*Voila*

Nu ska jag slänga på mig täckbyxor, jacka och skor och gå en långpromenad med vovven. Efter det är det träning som gäller och sen en dusch innan vi åker ut till marieberg för att julklappshandla lite. Jag har hittat två saker som jag ska hålla utkik efter på H&M idag.



Vad ska ni göra idag kära läsare?

x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Evelina

Den där koftan ser otroligt skön ut! :)



Jag ska plugga nästan hela dagen, men ska även hinna med ett träningspass och lite städning då min lägenhet ser ut som ett slagfält. :)

2010-11-28 @ 11:59:43
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0