Väckt av snöplogen 05:35

Den enda nackdelen med snön är de jäkla snöplogarna som drar igång klockan "för tidigt" på morgonen. Jag vaknade helt skräckslagen av ett ljud som lät som om ett ufo stod i min hall. Efter några sekunder av stirrande rakt ut i mörkret så kom jag på att det är snöplogen som rensar gatorna.
VARFÖR BÖRJAR DOM SÅ TIDIGT?? =(

Det gick nästan inte att somna om men efter ett litet tag så somnade jag och vaknade igen klockan 08.12 av ett "men va FAAN". Johans klocka hade inte ringt så han hade försovit sig till jobbet. Han bankade runt här hemma i 20 minuter och efter det försökte jag somna om. Jag lyckades sova en halvtimme sen var det dags för mig att gå upp. När jag kommer ut i köket så ser jag att snöplogen har plogat upp all snö framför våran ingång. TACK FÖR DEN! =P

Nu ska jag ta mig en dusch innan Cissi kommer över och vi ska fortsätta skriva på vår C-uppsats. =) Och ikväll blir det FEST! ;)



x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Annelie

usch, tycker inte om sno overhuvudtaget!! hoppas du far det rrevligt ikvall ;-)

2010-11-10 @ 11:03:17
URL: http://anneliepop.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vaknade själv av plogbilen mitt i natten. Dock tycker jag synd om dem då jag har en kompis som kör en sådan och han fick jobba i 27 timmar igår enbart med att ploga :P

2010-11-10 @ 13:51:48
Postat av: Farbror

Någon gång framöver kommer du säkert att tacka " snöplogen " att de är uppe så tidigt, alla har vi en uppgift i samhället för att allt skall fungera.

2010-11-13 @ 08:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0