Mitt emellan

Idag är jag mitt emellan två liv!
För fem dagar sedan befann jag mig i Afrika och levde ett intressant och äventyrligt liv där jag varje dag vaknade klockan 7 och var pigg. Slängde mig upp ur sängen och bara längtade efter att få sätta igång med dagen eftersom varje dag innehöll nya äventyr och möten med nya människor. Jag hade en liten "mini familj" som jag umgicks med och vi tog hand om varandra varje dag.

Om fem dagar
befinner jag mig i Örebro där jag kommer att leva mitt vanliga vardagsliv. Jag kommer att kliva upp klockan 6 och vara trött eftersom vädret är mörkt och dystert. Jag kommer att rulla ur sängen och ge mig iväg till jobbet (som för övrigt är världens bästa och mest givande jobb i hela världen). Jag kommer att träffa min svenska "mini familj" som består av alla underbara kollegor som även vi tar hand om varandra varje dag. Det är ett helt annorlunda liv mot det liv jag har levt de senaste 7 veckorna men det går inte att säga att det ena är bättre än det andra för dom är båda bra på olika sätt.

Just idag står jag i mitten av dessa två liv. 5 dagar bakåt och 5 dagar frammåt. Rastlös men samtidigt orkeslös efter malarian. Jag försöker ladda upp bilder på bloggen men jag kan inte välja vilka som är bäst eftersom alla bilderna påminner mig om min underbara tid i Afrika. Jag ska försöka ladda upp lite bilder under dagen och skriva lite om de olika ställena vi besökte så att ni alla får känna den känslan jag kände när jag befann mig i de olika byarna i Afrika.



x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ett stark och bra inlägg! <3

2012-04-26 @ 13:46:55
URL: http://evelinahfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0