Nyttigt eller överdrivet?

Sedan mitten på December så har jag börjat träna mer än vanligt. Jag försöker träna minst 5 dagar i veckan och det blir lite blandad träning. Eftersom jag tränar så mycket så försöker jag äta proteinrik mat för att hjälpa kroppen med muskeluppbyggnaden.

MÅLET:
Mitt mål med träningen var i början att få bort "ryggfettet" eller "kärlekshandtagen" som dom så fint heter ;)
Samtidigt så ville jag bygga muskler och få en kropp som ser lite friskare ut och som fungerar i min vardag på sjukhuset bland tunga lyft och förflyttningar.

UTFÖRANDET:
I början blev det intensiva konditionspass för att förbränna lite av det fett jag hade runt midjan. Efter ca. 2 veckors träning och ordentlig kost hade jag lyckats med det och jag gick då över till att börja bygga muskler och på så sätt gå upp lite i vikt.

REAKTIONERNA:
Nu har jag hållt på i nästan 1,5 månader med hårdträning och ordentlig kost men reaktionerna jag har fått har varit blandade.
Vissa säger att jag är duktig och att dom ser skillnad på min kropp nu jämfört med förut.
De flesta ser att jag blivit smalare men inte att jag har byggt på mig i muskler eftersom jag alltid (eller för det mesta iaf.) har kläder på mig.
Det som jag får höra mest är att jag är jättesmal och att jag inte äter någonting och att mitt maniska träninsbeteende kommer leda till att jag får anorexia.

FÖRSVARET:
Jag tränar väldigt mycket för att jag tycker om det. Jag har svårt att ha träningsfria dagar för att jag blir lite rastlös men jag KAN gå flera dagar utan att träna.
Jag ÄR smal, jag har alltid varit smal och jag kommer alltid att vara smal, men att jag skulle få anorexia eller liknande är ju bara bullshit.

Jag tänkte försöka uppdatera bloggen med lite tränings- och kostinformation för er som är intresserade och om det är någon som tycker att det jag skriver inte stämmer så får ni mer än gärna kommentera det och uppdatera mig om hur det faktiskt ligger till. =)

Januari 2011

Januari 2012
image description

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag tycker att du är jätteduktig! :) puss

2012-01-26 @ 14:53:27
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: limlim

Målet bör vara att må bra! inte att få bort nå löjligt fett din lilla speta. Annars tycker jag du är grym som tränar så mycket som du gör nu. kämpa på!

2012-01-26 @ 15:28:37
Postat av: davinci

träna is the shits!

det som är grejen är dock att det är viktigt att veta vad man vill med sin träning och att göra rätt i förhållande till vad man vill få ut av sin träning.

är målet muskler och styrka så bör man komma ihåg att det är under vila som man faktiskt bygger. på gymmet bryter man endast ned muskler så om man inte vilar tillräckligt och äter mycket och bra så kommer man inte bygga någon styrka/volym.

så om du tränar för mycket eller inte är svårt att säga utan att veta mer i detalj hur du tränar när du väl gör det.



många tjejer som säger att de vill bli starka kör typ bodypump eller går på gymmet och tränar med vikter som de kör med typ 15-20 repetitioner för att de inte vill bli "stora". och inget av detta bygger nästintill någon styrka alls utan är bara en annan form av konditionsträning.

2012-01-26 @ 15:50:06
Postat av: Koffe

Strunta i alla haters!! keep going:D det är jäkligt kul när man känner av resultaten!

2012-01-26 @ 17:51:26
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-01-26 @ 18:17:26
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jättefin blogg!

Kika gärna in på min & min kompis blogg,släng in en kommentar! :) Kraaam

2012-01-26 @ 18:52:42
URL: http://callustwiniesar.blogg.se/
Postat av: Millah - mamma till Amilia ❤

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

2012-01-26 @ 19:02:52
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du är bra. Du ger mig inspiration.

Jag har börjat med för ca 3 veckor sen att träna hårt och äta bra kost!

Jag har gått ner 1,2 kilo på en vecka och det tycker jag är bra.

Vad har du för mer tips till mig som försöker gå ner i vikt då jag väger för mycket?

Hur länge tränar du per dag och vad för något tränar du när du kör kondition?

Tack!

2012-01-26 @ 19:28:40
URL: http://elanilsson.blogg.se/
Postat av: Agnes

jag säger så här, din kropp säger ifrån om den inte vill. Så kör så länge du själv känner att du mår bra av det och om du gör det ska du skita i vad alla säger. Och du brukar ju lägga upp inlägg om vad du äter ibland också. Och för att få anorexia så krävs det väl att man inte äter om jag inte har missuppfattat det. Så kör på du är jätte duktig.

2012-01-26 @ 20:26:34
URL: http://pagnie.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Du är super duktig ! ;)

2012-01-26 @ 21:06:56
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Maria

träna!''



Har du något tips man kan äta när man e magdålig ?



Kram Maria

2012-01-26 @ 21:08:30
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: Stefan

Du har för lite midja....träna mer....ät mindre ;) Du är enormt engagerad och taggad för vad du tar för dig.

2012-02-06 @ 17:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0