To Heaven and Hell

Idag var en händelserik dag och jag vet inte om jag vill kalla den för heaven eller hell.
Den började underbart med en bilresa till Blyde Canyon, med utsikter som fick en att känna sig som om man var i himelen. Dom gröna kullarna täktes av vita moln som rann ner för de högre kullarna. Ovanför sprack himmelen upp och solens orangeröda strålar lyste upp dalarna. Allting var så fint.

När vi kom fram så började vi dagen med en hike vilket vi trodde skulle vara lätt, eftersom vår guide sa det.
Det skulle ta 5 timmars vandring fram och tillbaka så vi började knalla. Efter 1,5 timmars promenad så kom vi till en snårig djungel som vi glatt trippade in i. Efter ca 10 minuters nedförsvandring får Moa panik och börjar skrika. Jag tittar upp och ser en ENORM spindel rakt framför näsan på henne. Vi blir hysteriska och börjar springa tillbaka uppför djungelsnåret. Vi bestämde oss alla 3 för att inte gå längre eftersom ingen av oss vågade gå nära spindlarna, som faktiskt var 2 eller 3 stycken, jag tittade inte en andra gång.

Vandrade tillbaka och hade en trevlig dag resten av dagen med mycket fina bilder och fina vyer. Jag ska bjuda på dem så fort jag kan ;)

Väl hemma kom åska, blixt och regn och hand i hand kom min huvudvärk och stela nacke. Påväg att bli sjuk känns det som men jag hoppas att det inte är så.

Nu blir det sängen och kurera mig som gäller. Magkatarr i Afrika är ingen höjdare!!

Och vad kul att höra att ni saknar mig där hemma ;) bara 6 veckor kvar nu!!

Gonatt
x x
/Claire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0