En dag som bemanningssköterska

Idag är jag inbokad på ett nattpass på huddinge sjukhus. Det ligger en bit bort och jag har aldrig åkt kommunalt till huddinge tidigare.
En tunnelbana till centralstation, och sen pendeln ut till flemingsberg... så långt gick det bra. Sen skulle jag hitta en buss som skulle ta mig till sjukhuset men jag såg inga skyltar så jag tänkte att jag följer efter alla andra. Upp för den längsta och brantaste rulltrappan jag sett på länge. Väl uppe stod det en fin liten skylt: "gångväg till huvudentré, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge". Wonderful!!
Kommer fram till den såkallade huvudentrén och möts av en fin karta av byggnaden. Ingen aning om vart jag ska men tänker att om jag hittar en fin hiss så kanske det står vilken våning avdelningen ligger på.
Hamnade, efter en lång promenad, i en helt övergiven korridor. Hela sjukhuset kändes iof övergivet men den korridoren påminde mig om filmen "the shining".
Hittade tillslut upp på avdelningen jag skulle vara på och fick där reda på att jag är ensam sjuksköterska på natten med 16 patienter. Till min hjälp har jag som tur är två skickliga undersköterskor!! Lite calici på vårdavdelningen också, precis som på de flesta avdelningarna jag varit på.
Kommer att bli en spännande natt det här ;)
 
Nu sitter jag och lägger sommarschema och sen blir det en nattkontroll av alla mina patienter. Det är ett spännande jobb det här. =)
 
x x
/Claire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0