En ledig vårdag

Idag har jag varit på långpromenad med Molly ute i skogen. När vi var ute i skogen så virrade jag bort oss så att vi hamnade jätte långt ut i skogen och där ute började det låta massa... ungefär såhär.. krröö kröö grr.. Flera gånger om. Jag kollade runt lite för jag undrade vad det var som lät och då såg jag en liten vatten samling i ett dike, och där i plaskade det jätte mycket. Jag blev ju såklart jätte nyfiken och bestämde mig för att klättra ut dit och ta mig en titt. Där i vattnet fanns det massa massa MASSA grodor och tusentals med grodägg..

Sen gick vi hem och åt lunch innan jag åkte till USÖ för att hålla en föreläsning om god lärandemiljö. Lärarna tyckte att vi var så duktiga att dom ville ha kvar oss under hela dagen så både jag oc moa drog på oss 400:- i parkeringsböter. TYPISKT!!! Det är jobbigt å ligga på topp. ;)

Sen åkte jag och J till Marieberg för att köpa utemöbler, och när vi kom hem så såg vi att bordet var fullt med vitmögel. USCH va äckligt!! Det var bara att ställa sig och tvätta bort det.




Molly tittar på mig när jag tvättar möblerna


Men hon gillar INTE det hon ser =D.. dags för lite träning kanske?


Senare under kvällen åt vi Italiensk pastasallad på mitt vis ;) och sen bakde jag dumlekakor till efterrätt. mmm..


(Recept kommer imorn till både pastasalladen och kakorna)

Nu har jag druckit för mycket rövin för mitt eget bästa, så det blir sängen nu och imorn bitti praktik. Vi hörs imorn.

//Claire


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fina utemöbler, och dumlekakorna såg underbara ut =)

Hoppas att du sover gott nu!

Kramkram

2010-04-27 @ 22:40:33
URL: http://cessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0