Christmas Day

Den irländska julen brukar vi fira på irland men eftersom julen är över en helg i år så kan varken jag eller resten av min familj plocka ut semesterdagar nog för att åka till Irland och fira.

När man vaknar på morgonen och kommer ner till frukostbordet så äter hela familjen frukost tillsammans. Efter frukost sätter man sig vid granen och öppnar paket. Hela dagen går åt till att mysa framför tvn med familjen, laga middagen och bara vara.

Runt 15-tiden börjar alla göra sig iordning och klär sig i sina fina kläder för middagen närmar sig.

Middagen består av kalkon, skinka, kokta grönsaker, rostad potatis, gravy (typ som brunsås fast ändå inte), rödvinbärs gele och stuffing (bröd, persilja och timjan blandat i en mixer. Lök kokat i massor med smör och nerblandat i brödmixen.) MUMS!!!

På bilden från vänster: Syster, Pappa, Bror, Jag (och molly), Mamma och farbror Stefan

Efter middagen blir det efterrätt nämligen cheesecake och triffle. Triffle är jordgubbs jelly med tårtbottenbitar i, ett lager med vaniljkräm över det och sist ett lager grädde på toppen med lite strössel som dekoration.

Hoppas att ni alla har haft en lika trevlig jul som jag. Idag är sista dagen med ledighet och imorgon är det back to reality.

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Tjusiga bilder min pooch

God fortsättning :) /Järpås

2010-12-26 @ 11:25:48
Postat av: Cecilia

Låter som att ni haft en toppenmysig jul, båda dagarna :) Ses imorgon! puss

2010-12-26 @ 15:08:32
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Förresten så undrar mina föräldrar om du skulle vilja bjuda dem på kalkon (eller liknande) och stuffing nångång? dom skulle gärna vilja testa det! :) De erbjöd sig gärna stå för maten om du vill laga den :)

Puss

2010-12-27 @ 17:05:23
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: jenny pätsi

ååh triffle, det som är så gott! :)

2010-12-27 @ 22:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0