Vad gör man på en ledig dag?

Idag är min första helt lediga dag på länge. C-uppsatsen har tagit upp det mesta av min tid de senaste två månaderna. Självklart vaknar jag med världens förkyldning, ont i hals och huvud, jätte slemmig och hostig. PÅ MIN LEDIGA DAG =(

Varje gång jag blir sjuk så känner jag ett galet sug för att träna, och träna är ju inget man ska göra när man är sjuk. Varför kan jag inte vara träningssugen när jag är frisk? Det här behöver vi ta tag i hörrni.

Vad ska jag då hitta på idag på min lediga (sjuka) dag?

Jag tänkte börja med att göra en kopp varm choklad gjord på mjölk och äkta chokladblock. Sen tänkte jag krypa ner i sängen med min bok och försöka läsa lite. Jag är inge vidare på att läsa så det har blivit en av de saker jag håller på att utveckla till det bättre.

Efter jag har läst en stund tänkte jag klä på mig, sminka mig lite och börja packa inför imorn. Hem över jul till mamma och pappa. JAG LÄNGTAR. Det enda som står mellan mig och en underbar jul hemma i Stockholm är en 10-timmars jobb natt och en 2 timmar lång tågresa (som jag hoppas avgår i tid).

Senare idag kommer jag lägga ut bilder på mina nyårsklänningar. Jag har inte bestämt mig vilken jag ska ha ännu så ni får se båda så ni kan hjälpa mig bestämma vilken jag ska ha. =)

Hur firar ni jul egentligen? Är det någon som inte kommer fira med sin familj/nära och kära?


x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ska hem till mamma o pappa och dit kommer farmor o farfar, mormor o morfar och en kompis. Brorsan ska fira med sin sambos familj i år, men honom åker vi till ikväll då han fyller år.. =)

2010-12-23 @ 13:30:45
URL: http://mitrolle.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag firar jul hos min mormor och morfar med 3 morbröder med respektive och mina småkusiner. :) Sedan äter vi middag en dag hos farmor och farfar med pappas 2 bröder med respektive och mina äldre kusiner. Så jag firar jul två gånger kan man säga.

2010-12-23 @ 15:36:44
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0