Rabarber och Regn

Just nu sitter jag i köket och tittar ut på regnet som öser ner och blixtarna som lyser upp hela himmlen. Det är ganska mysigt med åskväder ibland, speciellt när man är trött och inte har någonting inplanerat att göra under dagen.

Idag vaknade jag klockan 13 efter att ha jobbat min sista natt och nu är jag ledig i 2 dagar innan jag går på igen. Min lillasyster kom förbi och vi bestämde oss för att göra fågelbad i betong.
Vi började med att välja ut två rabarberblad i rätt storlek och sedan la vi dem på en hög med sand.
 

Sen blandade vi lite finbetong och vatten och började smeta ut det på bladen. =)
 

Nu ska våra blad få torka i 2 dygn under en sopsäck och sen är det dags att pilla bort bladet.
Det färdiga resultatet kommer förhoppningsvis att se ut såhär:



Man kommer billigt undan genom att göra dem själv. Jag köpte hink, betong och spatel på byggmax för bara 67 kronor.


Igår pysslade jag ju ihop ett bröloppskort till min kusin som ska gifta sig och det blev rätt så bra tycker jag. Vad tycker ni?



 
 


x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det blev toppenfint! <3

2010-07-15 @ 23:52:02
URL: http://cessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0