Höstpynt

Jag är mycket för att ha snyggt hemma och utanför mitt hem och strävar efter att få mitt hem att se så välkomnande ut som det bara går.
Jag älskar när de olika högtiderna och årstiderna kommer (som t.ex. påsk, jul, höst, midsommar) för då kan man pynta med sånt som kännetecknar just det tillfället.
Just nu är det ju höst och jag älskar hösten. Man kan dekorera med ljus överallt och snygga filtar/plädar, mysiga tofflor innanför dörren och små höstiga färgklickar överallt som t.ex. brunt, gult, mörklila, mörkrött m.fl.

Idag sprang jag in på blomsterlandet och inhandlade lite smått och gott till framsidan av min lägenhet. Jag ÄLSKAR prydnadskål för det är en snygg blandning av grönt och lila och dom håller oftast genom hela vintern då de tål minusgrader. JAG REKOMENDERAR!!




Pumpor tillhör hösten i alla dess storlekar och former. Ger även en piffig känsla ihop med en Cyklamen.


Klassiska höstlanternan är framme. I love it! Det ger sån myskänsla.


Prydnadskålen är längst t.h och t.v. Mittenblomman heter Celosia Caracas.

Hur pyntar ni hemma hos er på hösten? =)

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Cecilia

supermysigt! <3

2010-09-13 @ 21:31:50
URL: http://cessan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Pyntar bara med ljus och filtar och sen riktigt till jul :-)

2010-09-13 @ 22:18:07
URL: http://anneliepop.blogg.se/
Postat av: Mari

fint!

Jag va inte på stan men vet att Serum kom trea, GIH tvåa och Sobra vann. Vi va 2poäng från finalen. Hade dock vunnit alla lag de mötte. :)

2010-09-14 @ 16:46:40
URL: http://mariiorebro.blogg.se/
Postat av: J

Jag gillar bilden på lanternan :)

2010-09-15 @ 21:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0