Utan stålar...

Vad gör man på sommaren om man inte har några pengar och det är dåligt väder ute?
Sedan jag och johan flyttade isär så har det gått åt en hel del mer pengar än tidigare och när man inte är van vid att ha så lite pengar så känner man sig plötsligt lite handikappad och väldigt uttråkad.

När man sitter hemma en ledig dag och funderar på vad man ska göra så tänker man "jag går ner på stan och tar en fika".. Men en fika kostar ju ungefär 70:- så man bestämmer sig för att bara gå ner på stan och fönstershoppa lite.. men som tjej så går ju inte det heller för det finns alltid någonting man behöver, speciellt när det är REA och man tänker "oj.. vilket kap!! Det här kan jag ju inte låta bli att köpa när det är så billigt".

Så vad gör man om man inte har några pengar och är ledig? Jo, man städar!! =)
Min lägenhet har aldrig varit så ren som den är just nu. Mina kläder är prydligt vikta, disken är diskad, tvätten är tvättad och hyllorna är avdammade. Till och med trädgården ser felfri ut.

Men nu blir det till att återgå till jobbet och tjäna lite pengar så att jag har råd att köpa lite kläder på rean och ta en fika på stan. ;)

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja knepet när man inte har råd är helt enkelt att hålla sig borta från frestelsen, dvs inte ens gå ner på stan =)

2011-06-21 @ 09:12:43
URL: http://mitrolle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0