42 H

Sitter på jobbet och gör mitt sista pass innan jag åker iväg till Afrika. Det är en såndär bitter-sweet känsla faktiskt. När man åker iväg fråm jobbet på 2 veckors semester så är det bara skönt att lämna allt bakom sig och slappna av i 2 veckor men eftersom jag blir borta i 2 månader så är känslan lite annorlunda faktiskt.

Ryggsäcken är packad och klar men självklart så blir det ompackning av den imorgon innan jag åker iväg till Sthlm eftersom jag har lyckats packa ner kläderna jag ska resa i. =)

Idag har jag suttit och läst lite om vart vi ska bo när vi kommer ner till kapstaden. Gatan heter Longstreet och ska vara kapstadens "it place" att bo på när det gäller fest och socialt. Vi kommer att utgå från kapstaden och göra lite dagsutflykter längst med kusten under ca 8 dagar. Sedan tar vi ett flyg upp till Durban där vi möter upp en vän till Moa som ska hämta oss med bil och vi tar sen en roadtrip ut till Kreugerparken sär vi stannar i några dagar.

Så ser början av vår resa ut och det enda som står mellan mig och Afrika just nu är 10 timmars jobb, en vistelse i Sthlm hos mamma och pappa och sen en flygtur på ca. 18 timmar.

See you in Afrika people!!

x x
/Claire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0