Mango Chicken

Tog lite lätt sovmorgon imorse. Slängde i mig en stor tallrik havregrynsgröt med blandade bär och banan på toppen och två knäckebröd med ost.
Packade väskan, hämtade raketcykeln och drog mig till gymmet. Jag kände att det här med alla hjärtans dag orkar jag inte riktigt med så jag spenderade två timmar på gymmet och tog ut mig riktigt ordentligt så att jag inte skulle orka göra något annat än att ligga på soffan framför en film resten av dagen. (hamnade tillslut på jobbet klockan 22.00 ändå, vilket inte alls var planerat när jag stog och körde järnet på gymmet idag =/ ).

Efter träningspasset satte jag mig en halvtimme i ångbastun och lät musklerna mjuka upp sig lite, tog en varm dusch och drog upp på stan en sväng.
När jag kom hem var jag så hungrig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. But fear not my friends!! Mammas snabba, enkla och goda matlagning har lärt mig en perfekt rätt som jag vispade ihop och vips, 40 minuter senare så var jag mätt.

Mango chicken, såhär gör du:
1. Lägg kycklingfiléerna i en ugnsäker form och ställ dem i ugnen på 200 grader.
2. Vispa grädde (3dl) och blanda i mango chutney (en halv burk), curry (1 msk) och sambal oelek (1 tsk).
image description
image description
3. När kycklingen nästan är färdig, ta ut formen ur ugnen och häll på blandningen.
image description
4. Låt kycklingen koka i ugnen ca. 5-10 minuter till.
image description
5. Koka lite couscous under tiden du väntar på kycklingen. Det går bra med ris också men jag välde fullkorns couscous eftersom det är långsamma kolhydrater vilket ger mig en jämnare blodsockerkurva och jag slipper bli akut trött och orkeslös.
image description
6. Servera med sallad, avokado eller någon annan typ av grönsaker.
image description

Enjoy!! ;)
x x
/Claire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0