After Workout Dinner

Igår efter träningen kom jag hem ganska sent och kände mig inte sugen på att laga mat över huvud taget. Jag hällde i mig en proteinshake och tog tag i matlagandet ändå. Äta bör man, annars får inte träningen någon effekt.
 
Fläskfilé med Palsternacka & Sötpotatis
En hel fläskfilé
1/2 Lime
Några kvistar Rosmarine
Olivolja
Vitlökssalt (efter smak)
1 Stor Palsternacka
1 Sötpotati
Torkad Timjan
 
1. Skiva fläskfilén och lägg i en djup tallrik.
2. Häll på olivolja, vitlökssalt, några rosmarine "blad" och kläm över en halv lime. Blanda och låt stå i kylen någon timme.
3. Skiva palsternacka och sötpotatis och lägg på en ugnsplåt. Ringla över lite olivolja och strö på timjan och hackad rosmarine. Blanda runt och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20-30 minuter.
4. Stek fläskfilén i stekpanna tills den fått färg.
5. Servera med lite grekisk 0% yoghurt och kläm i lite lime.
 
 
 x x
/Claire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0