Livet fortsätter...

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här ser jag.
I början på Februari gick jag över från att ha jobbat dagar och kvällar till att jobba nätter så det har mest blivit att jag har sovit hela dagarna och försökt orka med lite träning emellanåt. Fullt upp med andra ord.

 

Förra veckan började jag på en "kurs" som heter "våga starta" som sponsras av Stockholm nyföretagar center och Start-up Stockholm. Målet med kursen är att hjälpa kvinnor att gå från idé om att starta företag till att faktiskt starta företag. Kursen erbjuder gratis rådgivning i form av seminarier men även individuella möten med rådgivare. Jag ska på min andra gruppträff imorgon då vi ska gå igenom lite ekonomi, försäljning och marknadsföring.

 

Igår klickade jag runt lite på blocket och hittade då en salong som hyr ut ett behandlingsrum för en billig peng och salongen ligger väldigt nära där jag bor så jag mailade kvinnan som hade lagt ut annonsen. Jag fick ett snabbt svar och var förbi salongen idag och fick en rundtur och lite information om vad som erbjuds. Jätte spännande tycker jag och samtidigt jätte läskigt. Ska jag verkligen våga ta klivet och starta eget företag, hyra in mig på en salong och satsa på min nya karriär eller ska jag tacka nej och fortsätta på banan jag kör på just nu och ägna mig åt sjukvården? Det är sådana här vägskäl i livet som verkligen betyder något och som kan påverka en sån stor del i hur min framtid kommer att se ut. Jag har legat och stirrat upp i taket i snart en timme och kan inte somna, tankarna bara snurrar runt i huvudet.

 

Om jag tar erbjudandet så kommer jag att börja på salongen i början på Mars vilket är väldigt snart. Innan dess finns det mängder med pappersarbete och budgetuträkningar som måste göras och det är verkligen en djungel med allt som har med skatt, moms och avgifter att göra.

 

Om jag inte tar erbjudandet så kan jag fortsätta jobba som bemanningssjuksköterska men måste då lägga ner mina drömmar om att bli egen företagare så jag inte kan bli certifierad fransstylist om jag inte tränar på MINST en kund om dagen. Har man ingen lokal att utföra behandlingarna i så går det heller inte att marknadsföra sig och boka in kunder.

 

Mycket att tänka på framöver och många stora beslut att ta. Det blev ett långt inlägg för er att läsa och kanske inte så kul heller men nu vet ni varför jag inte har uppdaterat på ett tag iaf. ;)

 

x x

/Claire


Kommentarer
Postat av: Annelie

HEj hej, det var lange sedan! Har du tankt pa att vara mobil-beautician? Med det menar jag att du aker hem till kunderna istallet for att dem kommer till din lokal? det ar ganska stort har, att frisorer och skonhetsfolk aker hem till sina kunder, oftast hemma mammor och manniskor med mycket att gora, och fixar det dem vill ha fixat. Som en handy man, fast en handy beautician ;-)

Svar: Ja jag har faktiskt funderat på det men med tanke på alla produkter jag behöver samt den stora massagebänken jag måste släpa runt på så innebär det att jag måste köpa en bil och det drar ju upp kostnaderna avsevärt mycket. Jag har sagt att jag kan komma hem till kunder om de är flera stycken som vill ha behandlingar, som en "SPA-kväll" eller liknande. =)
Clairee

2013-02-21 @ 12:23:34
URL: http://anneliepop.blogg.se
Postat av: Evelina

Go for it säger jag bara! :) Man ska följa sina drömmar. Kick some as liksom! ;)

2013-02-21 @ 18:11:52
URL: http://evelinahfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0