Long gone

Dåligt med uppdateringar här men det har varit full rulle sedan jag flyttade till stockholm och jag har varken haft tid eller ork att uppdatera bloggen.
 
Jag börjar nu min tredje vecka som bemanningssjuksköterska och jag börjar sakta komma in i det. Jag har varit runt på lite olika avdelningar och det har varit både positivt och negativt. Det är väldigt svårt att bita ihop och inte säga "på mitt förra jobb gjorde vi si och så och det var mycket bättre....".
 
Att komma till en ny stad, till ett nytt sjukhus med ett nytt datasystem, nya sjukdommar och nya kollegor är inte helt lätt. Jag var beredd på att det skulle vara jobbigt med nytt jobb men jag tänkte ju inte på att ALLT var nytt. Nu har jag jobbat i två veckor och jag har varit på 4 olika avdelningar. Jag har redan lärt mig otroligt mycket saker som jag inte alls kunde tidigare och det känns både roligt och utmattande. Hittills har jag bara varit på Danderyds sjukhus men i veckan som kommer har jag lite pass inbokade på huddinge sjukhus så det ska bli spännande och se hur sjukhusen skiljer sig åt.
 
Här på danderyd är det stor skillnad mellan de olika avdelningarna vad gäller såväl rutiner som personal. Man får verkligen ta seden dit man kommer. =)
 
Jag har inte kommit igång med träningen ännu men nu i veckan har jag två olika thaiboxningsklubbar som jag ska provträna på så får vi se vilken jag tycker bäst om. Tydligen är det väldigt inne med thaiboxning just nu för nästan alla klubbar jag har varit i kontakt med verkar redan vara fulla och terminen drog igång för en vecka sedan ungefär.
 
Resten av Januari är det inte mycket spännande som händer förutom jobb men i Februari blir det mindre jobb och mer kul. Jag får uppdatera er mer när det börjar närma sig.
Nu ska jag avsluta mitt nattpass på danderyds hjärtsviktsavdelning och sedan bege mig hem till sängen.
Utsikten från Danderyds sjukhus (minus 20,9 grader ut)
 
x x
/Claire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0