Nya livet

Idag började mitt nya liv här i Sthlm. Dagarna innan julhelgen flyttade jag det sista av mitt Örebroliv till Sthlm och sedan spenderade nyårshelgen, och några dagar efter, på Irland.
Efter en helg fylld av tvättande, städande och uppackande av flyttlådor startade jag idag mitt nya liv här i Sthlm. Jag började med att ordna ett passerkort till DS då jag gör mitt första arbetspass som hyrsköterska imorgon. Väskan är packad med skor, matlåda, stetoskop och alla mina pennor och jag läser i sista sekund på om kirurgiska ingrepp i mag- tarmkanalen.

Inte nog med att jag börjar på mitt nya jobb imorgon utan jag ska även börja på ett nytt träningsställe. Träningsväskan är packad och det drar i träningstarmen. Längtar tillbaka till thaiboxningen och ser fram emot att börja på en ny klubb men vill helst av allt bara hoppa på tåget och åka tillbaka till Örebro och mina vänner på 019-boxing gym.

Nu ska jag läsa vidare i min tarmbok och se till att allting är packat som jag behöver inför imorgon och sen blir det tidigt i säng, för imorgon väntar en lååååång och intensiv dag ;)

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Frida

Lycka till imorgon! Jag är hundra på att du kommer klara av första dagen galant ;) Kram från Frida

2013-01-07 @ 23:05:39
Postat av: Anna

Välkommen till Sthlm :P Har du hittat lägenhet eller du bor hemma i åkersberga? Vi får väl ses någon dag. Ha det bra och lycka till på jobbet imorgon. Kram

2013-01-07 @ 23:17:08
Postat av: Farbror

Lycka till med det nya livet och jobbet.

2013-01-12 @ 16:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0