Torsdags Tipset #5

Idag tänkte jag ge 1 kort tips om hur man ökar sin självkänsla utan smink och annat krims krams.
Det är många bloggar idag som handlar om smink, hår och kläder och hur man får den perfekta looken. Jag älskar såna bloggar, men vem har råd att köpa allt smink och sånt som dom skriver om? Inte jag iaf. =)

Istället för att springa ut och köpa 48 olika ögonskuggor och 20 olika foundations så tycker jag att alla ska gå in till sin underklädes låda, tömma ut alltihopa på sängen och gå egenom vad som är snygg och inte, gammalt och nytt osv.
Alla har underkläder som är favoriter. (Själv har jag ett par med en full gris på rumpan med texten "piggy gone wild"). Jag vägrar slänga dom trots att dom är slitna och nästan för små. Men om jag skulle använda dom när jag går på stan så skulle jag känna mig otroligt osäker i mig själv och nästan lite äcklig.
Vi har alla även så kallade "laundry day" trosor. Oftast även dom rätt gamla och såna som man endast använder om ingenting annat finns.


Mitt tips till er idag är detta:
SLÄNG DOM!! Ta er till närmsta butik med underkläder och köp er minst 2 par nya set med underkläder. Helst matchande trosor och BH. Ta på er underkläder som ni känner er snygga och sexiga i för det kommer att lysa egenom era kläder och ert smink och synas utåt hur ni strålar av självkänsla!!



x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Annelie

bra, inspirerande post. Jag har nasta alltid matchande bh och trosor, tycker att det ar snyggast sa :-)

2010-08-19 @ 19:56:42
URL: http://anneliepop.blogg.se/
Postat av: Becka - Livet genom min Sony Ericsson lins!

Tack för tipset om systemkameran och kursen! Ska spana in det!

2010-08-19 @ 20:39:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/beckasinnet
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

SVAR: Hehe kul ^^,

Movie maker! Kram

2010-08-20 @ 02:34:06
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0