Torsdags Tipset

Igår kom jag på att jag ska börja med Torsdags Tipset. Varje torsdag så kommer jag att tipsa om någonting här på bloggen, och idag är det ett vaxtips som servers.

Att tänka på vid vaxning:

* Om du funderar på att boka tid för vaxning, se till att dina hårstrån är minst 5mm långa, annars kan det bli svårt för vaxaren att få med allt hår.
* Om du är rädd för att vaxa dig pga att du tror att det ska göra ont så kan du ta 2 alvedon en timme innan du vaxas. Detta dämpar smärtan något under själva vaxningen. Många skönhetssalonger har även olika sorters förbehandlingskrämer som dämpar smärtan lite.
* Om du har problem med innåtväxta hårstrån efter att du blivit vaxad så kan du köpa en skrubbvante på t.ex. H&M för en liten slant. Skrubba dagligen i duschen på det vaxade området för att motverka att huden växer över porerna och hårstrån växer innåt. Hjälper inte detta så fråga på skönhetssalongen om de har några krämer för just detta. Det finns hjälp! ;)
  Skrubbvante för 19,50:-
Bild tagen från www.hm.com

Har ni några frågor eller funderingar över vaxning eller massage så fråga gärna!! Jag ska försöka svara så gott jag kan.

 
Mina kursdiplom

x x
/Claire


Kommentarer
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-07-22 @ 18:02:19
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack för jättebra tips!

Ser fram emot nästa torsdag :D

2010-07-23 @ 11:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0