Torsdagstips Till Föräldrar

Nu blir det ett litet torsdagstips till alla föräldrar där ute.

Efter en dag ihop med en läkare på primärvårdens Barnavårdcentral så har jag fått lite blogginspiration.

Om ditt barn skriker mycket eller har kolik så är det oftast för att barnet har gaser i magen som ger magkramper.
För att få bort denna gas så rekommenderas Minifom. Köp INTE dessa droppar då de inte ger någon effekt om man inte ger det i enorma mängder. På förpackningen står det att man ska ge ca. 10 droppar. Men för att få någon effekt alls behövs ungefär 40-50 droppar, vilket är väldigt mycket för små barn.

Istället så rekommenderar jag att ni provar Semper Magdroppar. Dessa magdroppar innehåller lactobacillus reuteri som är en naturlig mjölksyrebakterie som hjälper till att upprätthålla en balanserad microflora i magen.
Dessa droppar ges i mat eller dryck och man använder endast ca. 5 droppar.
Detta går att köpa receptfritt på apoteket.

Tänk även på att du som mamma ska undvika mjölkprodukter då de kan ge ditt barn gaser i magen vilket medför magkramper som tillslut leder till skrik.

Hoppas att detta tips var användbart ;)

x x
/Claire

Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket användbart :D Även fast min lilla inte ploppat ut än :)

2010-10-22 @ 12:25:18
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/
Postat av: Stina

jag vet att alla har samma besvär. Men i och med att jag aldrig förr har haft i närheten så ont som nu så är det klart jag vill kolla mig, för att veta med 100% om jag har något som smitta eller ej. Även om man får samma fråga om och om igen så kan man fortfarande vara glad, det är jag i alla fall i jobbet, därför förväntar jag mig samma sak av andra.

Kanske ska plugga till läkare istället.. =) hehe

2010-10-23 @ 20:28:19
URL: http://stina3.blogg.se/bebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0