Stenarna

Jag fick ganska mycket respons på mitt förra inlägg där jag hade gjort en sminkning med strass och stenar.
En av frågorna var om stenarna satt fast. Svaret är Ja, dom sitter fast med franslim. =)

Här kommer en steg för steg med hur jag gjorde sminkningen, tyvärr utan bilder men ni får klara er ändå ;)

Steg 1:
Lägg en bas av make-up i hela ansiktet. Borsta på lite rouge på kinderna.

Steg 2:
Lägg ett tunt lager av en primer på ögonlocken och välj sen vilka färger du vill ha på ögonen. Välj färger som matchar med de stenar du har. Jag använde mig av gråa och vita nyanser. Fyll i ögonbrynen om det är något du brukar göra.

Steg 3:
Lägg en liten limdroppe på stenens baksida. Inte för mycket för då blir det kladdigt runtomkring. Tryck fast stenen där du vill ha den och bygg upp ditt mästerverk runt ögat. =)

Steg 4:
Lägg på mascara.

Nu är du redo för att imponera ;)

x x
/Claire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0